قوانین و مقررات قم هایپر


الف) شرایط و ضوابط کلی
قم هایپر ضمن تاکید بر احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، جهت سفارش، ثبت نظر یا استفاده از برخی امکانات وب سایت اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن ارائه دهد.
برای نمونه می توان به نام، پست الکترونیک (ایمیل)، شماره تماس و سایر اطلاعاتی که به صورت عادی در دسترس عموم مردم نیست، اشاره نمود.
بدیهی است؛ نشانی پست الکترونیک و شماره تماس هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، به منزله اطلاعات رسمی و مورد تایید مشتری تلقی گردیده و کلیه مکاتبات از طریق آنها صورت می‌گیرد.
مشتریان گرامی؛ با ثبت نام در قم هایپر، مشخصات شخصی خود را در اختیار قرار می دهند تا برای انجام تراکنش ها و ثبت سفارش های بعدی نیاز به ارائه مجدد مشخصات و نشانی نداشته باشند.
پروتکل، سرور و لایه‌های امنیتی قم هایپر با بکارگیری روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها حداکثر تلاش را به عمل آورده تا از اطلاعات کاربران محافظت نموده و از دسترسی‌های غیرقانونی جلوگیری گردد. طبیعتا" مسئولیت هرگونه سوء استفاده به شخص یا اشخاص متخلف مربوط بوده و قم هایپر حق اعتراض و پیگیری را از طریق قانونی بنابر صلاحدید خود محفوظ می دارد.
برای اطلاع رسانی رویدادها و خدمات برای اعضای محترم وب سایت، ایمیل یا پیامک ارسال خواهد شد. 
مشتریان گرامی می توانند اطلاعات شخصی خود را در بخش پروفایل تغییر داده یا ویرایش کنند.
قم هایپر دسترسی کارمندان خود به اطلاعات مشتریان گرامی را محدود نموده و بنا به مسئولیت خود به میزان مورد نیاز از اطلاعات دسترسی خواهند داشت.
قم هایپر ممکن است در راستای رعایت قوانین وب سایت، نقد و نظرات کاربران گرامی را ویرایش نماید.
همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربران محترم، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، قم هایپر می‌تواند از اطلاعات ثبت شده برای پیگیری قانونی استفاده کند.
مشتریان محترم ضمن استفاده از خدمات وب سایت، حق ویرایش اطلاعات و استفاده از آنها را در چارچوب فوق الذکر به قم هایپر اعطاء نموده و حق اعتراض را از خود سلب می نمایند.
حفظ و نگهداری رمز عبور و نام کاربری بر عهده کاربران گرامی است و لذا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، نباید آن را برای شخص دیگری فاش نمایند.
در صورتی که مشتریان گرامی، شماره همراه خود را به فرد دیگری واگذار نمایند، جهت جلوگیری از سوءاستفاده یا مشکلات احتمالی،  بایستی شماره همراه خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایند.
مسئولیت هر گونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط مشتریان گرامی باشد، با خود کاربر بوده و کاربر حق هر گونه ادعا علیه قم هایپر را از خود سلب می کند.
قم هایپر هویت شخصی مشتریان گرامی را محرمانه تلقی کرده و این اطلاعات را به شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند، مگر با حکم مقام قضائی و یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد.
در این قبیل موارد، هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت بر عهده قم هایپر قرار نداشته و کاربران با اعلام رضایت خود، حق هر گونه اعتراض را از خود سلب نموده اند.
قم هایپر تلاش دارد تا تجربه‌ی سفارشی امن، راحت و خوشایند را برای همه مشتریان گرامی خود فراهم آورد.

ب) شرایط و ضوابط مرجوعی
در صورتی که مشتری در شرایط تعریف شده عودت کالا، بستانکار گردد، مبلغ به شماره کارت اعلامی طی 24 الی 48 ساعت روزهای غیرتعطیل واریز خواهد کرد.
مسئولیت عدم عودت وجه در بازه فوق الذکر در شرایط غیرمترقبه و عدم پشتیبانی بانکی بر عهده قم هایپر نمی باشد. 
پیک های قم هایپر سفارشات را به موقعیت مکانی انتخاب شده توسط مشتریان گرامی خواهند برد و در صورت عدم حضور تحویل گیرندگان در محل، سفارش لغو شده و هزینه ی پیک برای مشتریان گرامی، محاسبه می گردد.
ضمنا" بنا به دلایل بهداشتی، عودت مواد تازه و یا فله، مواد گوشتی و پروتئینی، مواد منجمد، لبنیات، میوه، سبزیجات، محصولات آرایشی و بهداشتی به فروشگاه امکانپذیر نمی باشد و هزینه پرداختی مشتریان گرامی، عودت داده نمی شود.
موارد مربوط به عدم تطابق کالاهای دریافتی با اقلام سفارش گذاری شده همچون؛ ناقص بودن سفارش و مغایرت اقلام دریافتی با تعداد کالاهای داخل فاکتور، باید در هنگام تحویل گرفتن کالا چک شود و سپس رسید مربوطه توسط تحویل گیرنده سفارش امضا شود.
اگر مشتری برای تشخیص عیوب کیفی، ناچار به باز کردن درب محصول شد، نباید از حجم محصول کاسته شده باشد. 
موارد مربوط به فساد و یا خرابی محصولات از مشتری تحویل گرفته شده و برای بررسی توسط کارشناس مربوطه، به فروشگاه بازگردانده می شود. در صورت تایید فساد و یا خرابی محصول توسط کارشناس، بازگشت وجه کالای مورد نظر انجام خواهد شد و در صورت عدم تایید، هزینه ی حمل سفارش بر عهده مشتری خواهد بود.
در صورتی که مبلغ پرداختی از قیمت درج شده روی محصول بیشتر بود می توانید تا 48 ساعت با پشتیبانی قم هایپر تماس گرفته و همچنین عکس مشکل مربوطه را به یکی از شبکه های اجتماعی قم هایپر به شماره درج شده در قسمت ارتباط با ما ارسال نمایید . کارشناسان مربوطه در اسرع وقت پیگیری های لازم را انجام خواهند داد.

ج) مراحل مرجوع نمودن کالا
1) ثبت درخواست مرجوعی از طریق تماس با واحد پشتیبانی قم هایپر 
2) بررسی درخواست توسط کارشناسان قم هایپر جهت احراز شرایط اولیه مرجوعی
3) تماس با مشتری و هماهنگی جهت برگشت محصول مرجوعی
4) تحویل محصولات مرجوعی از مشتری توسط پیک های قم هایپر و بازگشت به فروشگاه
5) بررسی و اعلام نظر توسط کارشناسان قم هایپر با توجه به وضعیت کالای مرجوع شده

د) ماهیت کالاهای مرجوعی
در خصوص کالاهایی مانند گوشت و مرغ، برچسب روی کالا نیز باید حتما وجود داشته باشد. 
در خصوص کالاهای آرایشی و بهداشتی (مراقبت پوست و مو) حتما قبل از خرید نسبت به دریافت مشاوره اقدام نمایید. این کالاها با توجه به ماهیت بهداشتی، قابلیت مرجوعی ندارند. 
اصل فاکتور خرید برای مرجوع کردن یک سفارش باید نزد مشتری موجود بوده و امکان تحویل به نماینده قم هایپر وجود داشته باشد. 
در صورتی که دلیل مرجوعی، انتخاب نادرست مشتریان گرامی باشد هزینه حمل و نقل مرجوعی بر عهده مشتری می باشد. 
برای هر سفارش فقط یک بار امکان ثبت مرجوعی وجود دارد و بعد از ثبت مرجوعی، امکان مرجوعی اقلام دیگر سفارش وجود ندارد.

ه) شرایط و ضوابط ارسال
قم هایپر در مناطق مختلف شهر قم آماده خدمات رسانی به مشتریان گرامی می باشد.
هزینه‏ ارسال سفارشات بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت بوده و در فرم سبد خرید به اطلاع مشتریان گرامی، خواهد رسید.
هزینه ارسال در محدوده عماریاسر، باجک، 15 خرداد و بازار برای خرید بالای 150.000 تومان، رایگان و برای خرید زیر 150.000 تومان، حداکثر 7000 تومان است.
در هنگام ثبت سفارشات می توانید بخش "انتخاب زمان ارسال" را مشاهده نمایید که دو گزینه زیر را دارد:
الف) تحویل اکسپرس: تحویل در اولین بازه 1 ساعت بعد از سفارش که هزینه پیک حداقل 10.000 تومان می باشد.
ب) تحویل زمانبندی شده: تحویل در زمان های تعیین شده و برای خریدهای زیر 150.000 تومان حداکثر 7.000 تومان خواهد بود.
با انتخاب گزینه مربوطه، می توانید از تاریخی که سفارش را ثبت می کنید تا روز بعدی، بازه زمانی مورد نظر خود جهت ارسال سفارش را از میان زمان های پیشنهادی که از 8 صبح تا 21 شب می باشد انتخاب کنید. با انتخاب هر کدام از این گزینه ها، می توانید با شرایط توصیف شده در هر مرحله، از مزایای آن بهره مند شوید.
البته هزینه ارسال سفارش برای خریدهای بالای 150.000 تومان در هر دو حالت اکسپرس و زمانبندی شده رایگان است.
موارد مربوط به سلامت کالاها، عدم تطابق کالاهای دریافتی با اقلام سفارش گذاری شده، ناقصی اقلام سفارش داده شده، سپری شدن تاریخ انقضا و یا مخدوش بودن بسته بندی اقلام، باید توسط مشتریان گرامی در هنگام تحویل گرفتن کالا بررسی گردیده و کد سفارش به پیک مربوطه تحویل داده شود.
در صورت وجود هر گونه ایراد و یا اشکالی به واحد پشتیبانی قم هایپر اطلاع داده شود.
برای ارسال به شخص ثالث بایستی از طریق وارد کردن نام شخص مورد نظر در بخش "انتخاب نشانی" و انتخاب گزینه "تغییر یا افزودن نشانی تحویل" و "افزودن ارسال جدید" اقدام گردد.
به غیر از وارد کردن نشانی، در این قسمت "نام و نام خانوادگی" و اطلاعات بیشتر مرتبط با شخص به طور مثال شماره تماس ایشان را نیز، می توان وارد نمود.